8 keer weinig calorieën én gezond! 2

Deze producten hebben vrijwel allemaal minder dan 100 calorieën per portie en ze zijn nog is goed voor je ook. Ze helpen je dus aan een Happy maar vooral Healthy lifestyle!

Citroensap (30 kilocalorieën per 100 gram). Citroenen bevatten een hoge dosis
vitamine C en hebben een antivirale werking. Daarnaast helpen zeook nog is gifstoffen af te voeren! Tip: Gooi een schijfje in je waterkan of maak je vis wat frisser met wat sap. citroen
Broccoli (29 kilocalorieën per 100 gram). Broccoli wordt ook wel is wondergroente genoemd want het bevat alles wat je nodig hebt. Met 80 gram per dag heb je al je dagelijkse vitamine C en K binnen. broccoli
Appel (54 kilocalorieën per 100 gram). Appels zitten vol gezonde stoffen. Deze stoffen houden de bloedvaten schoon en verminderen de kans op hart- en vaatziekten.appel
Griekse yoghurt (45 kilocalorieën per 100 gram). Griekse yoghurt bevat allerlei goede natuurlijke vetten, die gemakkelijk door het lichaam worden opgenomen. Ook bevat het heel veel eiwitten dus geeft het je een lang voldaan gevoel!yoghurt
Rijstwafel (26 kilocalorieën per wafel). Let op! ze zijn alleen gezond als je ze goed belegt bijvoorbeeld met: notenpasta of geitenkaas.rijstwafel
Bloemkool (24 kilocalorieën per 100 gram). Bloemkool zit vol kalium, dat de bloedvaten verschoont zodat het makkelijker doorstroomt. Tip: probeer bloemkool een keer als pure met wat groentes erbij zoals spinazie.bloemkool
Wortels (27 kilocalorieën per 100 gram). Wortels helpen je bloedsuikerspiegel te stabiliseren. Ook hebben ze een positieve werking op ontstekingen. wortels
Water (0 kilocalorieën per 100 gram). Dit is 1 van de beste voedingswaren! Het geeft je een vol gevoel waardoor je minder snel naar een snack grijpt. Vullen dus die fles! water

Hierboven lees je dus welke producten jou leven meer Healthy kunnen maken! Het zijn waarschijnlijk producten die je al dagelijks/wekelijks gebruikt maar waar je nog niet bewust van was dat ze zo gezond zijn! Dus ga zo door om jou leven Happy en Healthy te maken!

Hoe krijg ik wittere tanden?

wittere tanden
wittere-tanden.jpg

Met deze 4 tips krijg je direct wittere tanden! Een mooie reden om extra vaak te lachen.

BLEKEN; wanneer kies je hiervoor? Als je je tanden een stuk witter wilt hebben, kun je ze laten bleken. Bij bleken wordt er gebruik gemaakt van waterstofperoxide, dat ervoor zorgt dat gele tanden een paar tinten lichter worden. ; Hoe doe je dat? Je kunt bij veel tandartspraktijken terecht voor het bleken van tanden. Vraag altijd eerst advies aan je tandarts. Bleken brengt namelijk enige risico’s met zich mee!

whitening tandpastaWHITENING TANDPASTA; wanneer kies je hiervoor? Als je bleken een te grote stap vindt. Whitening tandpasta’s doen niet hetzelfde als bleken. Bij bleken worden je tanden witter dan je natuurlijke kleur, terwijl whitening tandpasta’s zorgen dat je tanden hun natuurlijke kleur terugkrijgen.; Hoe doe je dat?  Poets dagelijks je tanden met een whitening tandpasta, bij voorkeur een uur nadat je hebt gegeten. Maar gebruik niet te lang een whitening tandpasta. De tandpasta’s hebben namelijk een schurende werking waardoor je op lange termijn gezond glazuur kan wegpoetsen.

lipstickLIPSTICK; wanneer kies je hiervoor? Als je á la minute een stralend wit gebit wilt hebben. Heb je een feestje of een belangrijke meeting? Een beetje valsspelen mag best. Kies de juiste kleur lipstick en je tanden lijken direct een stuk witter! ; Hoe doe je dat? Ga voor een roze, rode of paarse kleur met een blauwe ondertoon. Die maken je tanden optisch witter.

kurkumaKURKUMA; wanneer kies je hiervoor? Als al na één of twee keer poetsen resultaat wilt zien. In India wordt kurkuma veel gebruikt bij het bleken van tanden. Schrik niet van de gele kleur die kurkuma afgeeft op je huid; door de combinatie met speeksel ontstaat er een reactie die zorgt voor wittere tanden. ; Hoe doe je dat? Voeg wat kurkuma toe aan je maaltijd of dompel je tandenborstel in de specerij. na één poetsbeurt zal je al een klein verschil zien.

10 redenen om touwtje te springen!

touwtje springen
touwtje-springen.jpg

Touwtje springen alleen voor kinderen? Welnee! Het is een van de beste work-outs die er zijn. En met de juiste techniek zie je binnen no time resultaat. Happy Healthy Lifestyle geeft je 10 redenen waarom je nu direct moet beginnen met touwtje springen!

  1. Touwtje springen is een full body work-out. Je traint je hele lichaam ermee. Je gebruikt vooral je buikspieren om jezelf te stabiliseren. Het is dus erg goed voor je hele middenrif!
  2. Touwtjespringen brengt je lichaam super snel in shape. Wel is er afwisseling nodig, spring met 2 voeten tegelijk, op één been of kruis het touw eens met je armen.
  3. balansJe traint je coördinatie en je balans. Want je moet het touw in de gaten houden, bedenken hoe en wanneer je je voeten neerzet en ook nog eens blijven staan!
  4. Touwtje springen is goed voor je bloedsomloop. Springen zet de doorbloeding in je hele lichaam flink aan.
  5. Touwtje springen kun je afwisselen als intervaltraining. Dus schakel kleine pauzes in. Zo verbrand je meer energie en dus meer calorieën dan wanneer je een cardio doet.
  6. sterke botten Je botten worden er steviger door. Je botten worden gestimuleerd om extra botmassa aan te maken.
  7. Bij touwtjespringen komen de schokken op je knieën, enkels en heupen minder hard aan dan bij joggen of hardlopen.
  8. Je wordt er gelukkiger van. Tijden het springen maakt je lichaam endorfine aan en dit hormoon werkt zowel pijnstillend als blijmakend.
  9. Doutzen doet het en kijk eens naar haar killer body. Om optimaal in vorm te komen grijpen zij en haar modelcollega’s massaal naar het springtouw als effectief onderdeel van hun dagelijkse fitnessroutine.
  10. Na het touwtjespringen blijft je vetverbranding lekker hoog. Dit komt doordat je lichaam door de snelle ups en downs in je hartslag langer nodig heeft om te herstellen. Door dit herstel verbrand je lichaam extra calorieën.

Antwoord op 5 domme health vragen!

afbeelding
domme-health-vragen.jpg

Happy Healthy Lifestyle geef elke week antwoord op alle domme health vragen. Hier volgen de eerste vijf!

  1. Waarom ben ik altijd ziek op vakantie?

Herkenbaar: Je ploft op een strandbed en voelt een griepje opkomen. Dat heeft vaak met je weerstand te maken. Als je lichaam na een stressvolle tijd to rust komt kan je lichaam uit balans raken van de plotselinge daling van het stresshormoon. En dan slaan de bacteriën en virussen toe.

2. Helpt cola tegen maag-of darmklachten?

Sommige mensen zweren dat cola helpt tegen hun misselijkheid, of dat mineralen en suikers in cola helpen tegen reizigersdiarree/uitdroging. Maar volgens Eric Tjwa, maag-darm-leverarts, is er geen wetenschappelijk bewijs dat cola geadviseerd kan worden bij maag-darmklachten of uitdroging. Het koolzuur kan daarentegen wel je maag prikkelen en gasvorming veroorzaken, waardoor je juist buikpijn krijgt.

3. Wat zijn GLUTEN?

Gluten zijn de eiwitten in granen die deeg elasticiteit geven. Het woord betekent ‘lijm’ in het Latijn. Veel mensen denken dat gluten ongezond zijn, maar glutenvrije producten zijn ook niet altijd even goed voor je. Glutenvrij brood bevat bijvoorbeeld vaak meer suiker.

4. Word ik sterk van spinazie?

Helaas, spinazie eten levert je geen popeye-krachten. Wil je sterk worden, dan moet je veel eiwitten eten. Spinazie bevat wel eiwit, maar vis, vlees en eieren leveren veel meer van deze bouwstenen. Ook van het ijzer of nitraat in spinazie word je niet sterk! Natuurlijk, alle beetjes helpen, maar de sportschool blijft toch wel de beste manier om spieren te kweken.

5. Hoe ontstaat een rimpel?

Je huid is opgebouwd uit verschillende lagen. In de laag net onder het bovenste laagje (de lederhuid) zitten bindweefsel en elastine. Die zorgen ervoor dat je huid stevig en elastisch is. Als je ouder wordt, wordt er minder elastine aangemaakt en verliest je huid veerkracht-waardoor rimpels kunnen ontstaan. Ook roken verouderd je huid: giftige stoffen uit de rook bereiken via de bloedvaatjes de lederhuid. Verder is UVA-straling uit zonlicht een echte rimpelveroorzaker, omdat ook deze doordringt tot de lederhuid en daar schade aanricht.

Volgende week vind je de volgende 5 antwoorden om domme health vragen hier op happy-healthy-lifestyle.nl!

15 Wintertips tegen de winterdip!

online
winterdip.jpg

Hoezo last van een winterdip? Met deze eerste 15 tips van Happy Healthy Lifestyle zit je in no time lekker in je vel en kom je lachend de   winter door!

Tips voor een beter humeur:


  1. Ga voor kleur! ;draag kleurrijke kleding.
  2. Winter-workout. ;Beweeg per week gemiddeld 150 minuten!
  3. Ga naar het strand.;Lekker op vakantie! Zeelucht zit boordevol negatieve ionen die een positieve uitwerking hebben op je humeur!
  4. Ventileer.;Zo is de kans kleiner dat je een griepje oploopt!
  5. Kies een leuk festival! ;Laat je opvrolijken door een winterfestival!
  6. Neem een massage. ;Dit vermindert stemmingswisselingen, stress en angst.

Tips om doemdenken te stoppen:


  1. Lach je gelukkig! ; lachen verbetert je immuunsysteem.
  2. Mediteer. ; Dit helpt tegen depressies, rusteloosheid en stress.
  3. Zet een muziekje aan. ;Luisteren naar muziek beïnvloed je humeur positief.
  4. Zoek gezelligheid op. ;Gezelligheid van anderen geeft energie.

Tips voor meer zelfwaardering:


  1. Visualiseer je droom!
  2. Houd ’t haalbaar. ;Vraag niet teveel van jezelf.
  3. Bye Bye Comfortzone. ;Stap uit je comfortzone en reset daarmee je hele systeem!
  4. Kies gezond! ;Dit zorgt voor een beter gevoel.
  5. Voorkom een suiker en cafeïnecrash! ;Uiteindelijk krijg je hier een nog groter dip van dan dat je al had!

Heb jij echt wat aan deze tips? Volgende week krijg je nog 15 tips voor jou happy healthy lifestyle!